Gaginan Dados
Sisia
Das
lemahe nuju rahina redite I Putu Sudarma sampun bangun, laut kenten ia
ngencolang menain pesareane mangda bersih lan rapi. Usan menain pesarean I Putu
Sudarma ngencolang ka kamar mandi pacang manjus. Men Suci lan Pan Anom pinaka
meme muah bapannyane taler sampun bangun tur ragane makadua ulet makaria ring
warung. Genah warung ipune becik pisan krana genahnyane ring sisi margine
ageng. Punika awinan warung ipune satata akeh jadma sane mablanja. Langganan ipune
akeh pisan, supir-supir, pegawai, guru, murid, muah sane lianan sami mararian
mablanja irika.
Sane
ngawinang warung ipune akeh sane mablanja, krana warung ipune sampun kasub
pisan, genahnyane becik tur tis, lian ring punika ipun ajen pisan ring sajeroning
wenten sane mablanja. Ajeng-ajengan sane kaadol sanget becik, jaan, miwah
nenten maal. Punika mawinan akeh jadma sane mablanja ring warung ipune. Risjroning
madolan, Men Suci sareng Pan Anom boya ja sareng makakalih manten, nanging ipun
kawantu olih I Putu Sudarma. I Putu Sudarma pianak sane anteng, jemet, polos,
ajen, tur jemet pisan mitulungin meme bapannyane tatkala madolan. Punika sane
ngawinang meme miwah bapannyane sayang tur trena pesan sareng I Putu Sudarma. I
Putu Sudarma mangkin kari kelas 4 SD, ring sakolah ipun sisia sane wikan,
anteng, polos, tur ajen pesan sareng makasamian jadma sane wenten ring sakolah.
Gelisin
carita sausan I Putu Sudarma manjus lan nganggen baju, ipun ngencolang ka
warung pacang ngawantu meme bapannyane maadolan.
“Meme, bapa ampura tiang ngaret rauh mariki, santukan
tiang wau usan manjus.”
“Inggih tu, tan napi! Mai opin malu meme mukak warunge.”
“Inggih me, mangkin pun.” masaut I Putu Sudarma.
Ditu
lantas I Putu Sudarma mukak warungne tur ngopin meme lan bapane maadolan.
Warung ipune sampun rame antuk anak mablanja. Sepanan asane I Putu Sudarma
ngayahin anake mablanja rame buka keto. Aget pisan meme lan bapannyne santukan
I Putu Sudarma satata sadia ngopin ritatkala ipun tan ngeranjing ring sakolah.
Risedek
galah 8 semeng, teka lantas Procot lan Kiul lakar ngajakin I Putu Sudarma malayangan
ka carik.
“Me, bapa! I Putu Sudarma ada?”, Procot
mataken.
“Ada
cot, kenapa semeng-semeng suba malali?” masaut bapane.
“Kene pa, tiang jak I Putu Sudarma suba majanji hari
minggu lakar malayangan di carike.”
“Oooh.. keto. Nah cot.”
Ditu
lantas bapane ngencolang ngaokin I Putu Sudarma.
“Tu…. Aliha teken timpale, payu kone
malayangan.?”
“Payu pa.” masaut I Putu Sudarma.
Sasampun
Putu Sudarma ngawantu meme bapane maadolan, ditu lantas ipun mapamit teken meme
lan bapane, krana ipun jagi malayangan sareng timpal-timpalne ring carik.
Nangked ring carik ipun lantas ngrereh genah sane becik tur langsung menekang
layangan sareng timpal-timpalne.
Ditu
lantas I Putu Sudarma sareng timpal-timpalne saling korot layangan tur liang
pesan kenehne ajaka makejang. Tan karasa galah sampun 5 sore, I Putu Sudarma ngaraos
ajak timpal-timpalne lakar ngajakin mulih.
“Woooeee… timpal-timpal jak makejang,
mai mulih ba nyak. Uba sore ne, apang sing weline jak meme bapa jumah, mani
kaden ada ulangan, pang maan raga malajah jumah.”
“Beh gawat gen cai tu, prajani sok dadi
penceramah, mai bin 1 jam gen malayangan, da ba malajah mani kanggoang nyontek
gen, malajah sing malajah ujung-ujungne pas ngalih gae masi kar nombok,
hahahahahaha”. Masaut I Kiul Sambilanga kedek ngakak.
“Ooooow tu beneh masi munyene I Kiul”.
Keto masi pasautne Procot.
“Beh ne mara ja sing nawang apa dadi
murid, kene nah Procot jak Kiul iraga dadi murid sapatutne kan malajah,
yadiastun ada ulangan, sing ada ulangan tetep masi raga malajah, mani puane nak
raga lakar ngaba jele melahe. Nah jani kadong raga nu kelas 4 SD, uli jani ba
jemetang ane malajah apang sing biasa raga nyontek pas ulangan, ci ajak 2 kan
ba nawang, nyontek to perbuatan ane jele, yen ba tawang jele ngudiang tetep
laksanaang”. Keto I Putu Sudarma masaut ngemaang timpalne pitutur ane melah.
Masaut
lantas I Kiul sambilanga masebeng maboya
“Hahahaha…. Bin tambah gawat cai tu, da
mapitutur tua keto tu, encol nyaan ubanan cai. Jani kadong raga nu idup jani ba
puas-puasang nyontek, pidan yen ba mati kar sing nyemak gae nyontek di suargan.
Lagian yen nyontek to pasti nilaine gede, makane raga demen nyontek, sing cara
cai sok gati dadi murid.
“Baaaaahhhh keweh ba men kene
pemikirane, nah men keto ja keneh caine mani nyontek ba men ulangan tapi
melahang tawanga ajak gurune, jani raga malunan ba mulih apang maan malajah
jumah”. Keto pasautne Putu Sudarma sambilanga ngusud-ngusud tangkah.
“Hahahaha… nah tu, jemetang ba ane
malajah, melaang gadang batun matan caine nolih buku, raga lakar malayangan
malu bin jak Procot”. Keto pasautne
Kiul.
Kacrita
buin manine ring galah 8 semeng, payu lantas gurune I Putu Sudarma
ngalaksanayang ulangan ring kelas, ditu lantas Kiul lan Procot malaksana corah
tatkala nyarengin ulangan. Ipun saling contek lantas ketara sareng gurune tur
tan kaicen nyarengin ulangan. Disubane I Putu Sudarma usan ulangan, ipun lantas
ka kantin jagi mablanja, nanging ring kantin ipun matepuk ngajak Kiul lan
Procot, lantas ngaraos.
“Men
engken Kiul ajak Procot, ba nyak gede maan ulangan?”.
“Beeeeh cai da nake ngawalek keto tu,
apane gede, raga welina ajak gurune tu, elek raga mara keto ajak dadua nawang”.
Keto pasautne Kiul.
“Nah ba tawang keto resiko nake nyontek,
men mani-manian yen bin ada ulangan cai ajak dadua kar bin nyemak gae
nyontek?”.
“Jani raga kapok ba nyontek tu, ternyata
nyontek to perbuatan ane ngaranayang dewek padidi rugi, nah mani-manian yen ada
ulangan raga kar malajah ba jumah tu”.
“Oooow tu, raga masi”. Keto masi
pasautne Procot.
“Naaaaaa… yen kene mara timpal raga
adane, inget nah yen mani-manian ada ulangan cai ajak dadua sing dadi bin
nyontek”.
“Okeee pak bos, hahaha”. Keto pasautne
Kiul ajaka Procot sambilanga kedek.
Gelisin
carita munyi lantas bel sakolah nyiriang murid-muride jagi mawali ka umah
soang-soang, ditu lantas I Putu Sudarma, Procot lan Kiul ngencolang ka kelas
jagi ngambil tas tur laut budal.

Melah pisan cerpenne ene. Tiang izin nganggen cerpen ne ene lakar kaanggen tugas nganalisis cerpen, nggih. Suksma
BalasHapus